Friday, May 20, 2011

struggling

salam perpaduan.. time to update.. 6 days to go before heading to my hometown, Kuching.. i miss home.. badly.. there was once, in last few weeks that i cried, missing home.. banyak aktiviti dah diplan untuk cuti sekolah tok.. berjumpa chenta, gossiping with old friends, karaoke, dan aktiviti majoh sik henti-henti.. mak called, madah ari ahad mesti antar kain akad nikah ke tailor sebelum nya dgn bapak ada urusan di kedah.. matilahhhhhh, my biggest fear ever this year.. and also dress fitting kat idaman rahim bridal.. again.. to lose weight or not to lose weight? ya adalah question besar dalam palak otak saya nek tok.. need to emphasize sitok bahawa baju-baju di bridal ya adalah stok stok regular saiz pengantin.. yahhh sik ka sentap nyawa saya nak ngoja baju.. mun baju sik sedang, saya harus ngeluar hundreds semata-mata k molah baju baru.. dan baju ya bukan akan menjadi milik saya.. macam mana ini??


osaha nang tetap osaha.. hitting aerobics class twice a week really didn't change my weighing scale number.. konon tek aerobics bagey nak mati.. tapi tetap berat sik turun.. maybe i actually am a little slimmer eventhough my scale number stayed the same.. OR MAYBE NOT!.. kelak satu hari ada sora nyerawo dari langit, "aerobic pun kau 8 juta kali seminggu, mun ko dah majoh nasi lemak kerang hari2, giney gaya ko nak kurus!"


5 months to go.. maybe i should workout harder.. and KILL KILL KILL my biggggggggggg appetite.. "saya berjanji, mulai hari ini, saya akan menjadikan nasi musuh utama saya" azam setiap kali bangun pagi, mun ya adalah dianggap osaha lah nak.. konon! setiap hari jak berazam giya, tapi kol 8 pagi udah majoh nasi ditambah lemak lagik.. nang nyaman lah nasi lemak kerang di hujung simpang ya.. mun saya tek sik nak meli nasi lemak, sikkan saya nak majoh kerang ajak.. "oo kak, berik kmk kerang dua ringgit".. kakya kol 8 pagi saya dah nganyang kerang nak..



p/s: teringin trifle.. mun sapa sapa nganta trifle depan umah saya, saya akan membalas jasa baik anda dengan menyanyikan lagu 'Terima Kasih Cinta'..

2 comments:

  1. andaikata baju ko x sedang, ngirum meli kain ngan aku di kl lah. awal2 ngagak As-ting-tong molah baju. dapat baju ya kau mpun.

    ReplyDelete
  2. aok lah owh.. ku sik kompiden baju ya akan sedang.. kelak kita berbincang sebelum dirik pegi.. gik pun taste kau nang ok mun part meli barang giya

    ReplyDelete