Saturday, July 9, 2011

beauty is P.A.I.N

As'salam..

bok pulang pengilan.. tok first time saya pengilan nangga jenis barang makannya banyak bagey buffet di hotel.. sabila jak kita nangga jenis barang makan gia nak, opkoz lah kita makan sik hengat... segala dak rendang manok, ikan masin sambal sos, bubur pedas, sayur campur capcai, ikan masak kicap, kerabu mangga, telur masak sambal sos, puding susu, kuih span, buah-buahan, air ajak dah duak jenis.. nang best lah pengilan giya, sikit pun kita sik rugi.. dasar cokot.. memang kaktok lalu kenak banned dari diseruk urg..

jadi, sabila kita tek udah majoh mcm2.. sampe perut pun mala jak defrag.. mun nya pandey berbunyi kedak lif full, memang ndak alah-alah nya tit tit tit... pulang2 ajak pengilan, terus lah kita tek bercarik teh detox.. yahhh pandey dirik mpun nya takut.. udah dipejal nya perut tek bekerja, dipejal lagik dak usus nya giat berusaha... patut lah urg zaman kinek tok idup secara purata singan 60 tahun ajak... mun jak sampe!! *coiiiii*

bercerita tentang teh detox tok nak, tauk sik ktk urg dengan teh Or*** Kamp***... bila kita udah minum teh ya nak, kita harus bersiap sedia awal kerana kita akan jadi pengunjung setia jamban.. teh tok pesen sekda kompromi.. mun nya maok pegi, kinek2 kita mesti pegi.. mun sik kita akan nerimak balasan, iaitu kes cirit dalam seluar... hahahhaa nasib bait lah belom gik terjadi ngan saya.. ingat saya dolok zaman di unimas.. serak-rak kita nok turun kelas, adalah nya rasa nak ber**... jadi, mun kita ndak halah-halah turun akher ke kelas, ataupun escape kelas demi nak melawat toilet, lalu lah terjadi kes dekan tepon ke umah mereport dgn mak nak... jadi, salah saya juak ka escape kelas... sekda niat langsung saya nak escape kelas koh, semua salah teh ya.. (sak jak ko salu escape kelas masa ptptn kuar)... niat saya suci bah, saya nak kurus, saya nak kacak... yalah nak oo... urang madah beauty is pain, 100% saya setuju.. tauk ktk urg trademark teh ya?? "SEMUANYA OK"... mun udah kita tek mala ke jamban, escape kelas, turun aher, nama pun jadi buruk depan dak lecturers, pointer jaik sbb lecturer ya sik suka (nyalah urang ajak taukko, sebenanya ko ya pemalas, tauk nak berjehen ajak).. adakah SEMUANYA AKAN OK??? sikkkkkkkkkkkk nya OK...

kakya tek nak, reya saya pergi lah guardian.. beli lah teh tok tek.. teh detox konoknya.. green tea konoknya.. minum sekali sehari.. duak hari berturut lah minum tek.. ya ampunnnn, sakit ada jak ber**.. rasa dah loose lub job... ne ndak nya, mun dah sehari sampe 6 7 kali pegi toilet... turun berat, memang cepat lah turun berat, duak hari minum udah turun sekilo.. tapi mok tahan lah pegi toilet.. mun masa kita tengah ngajar, nya rasa nak pegi, nakka terkontang kanting miak lam kelas ya kenak tinggal.. mun tek sidak ya ditinggal, olah nya santun beriman.. mun olah nya bejit kedak antu???... kakya tang tetiba jak kita tok nak diobserve kah apa kah.. makin makin penolong kanan sekolah suka observe tanpa ada warning dolok.. kelak terjadi lagik kes di atas, iaitu hidup kita sik OK.. nasib lah teh tok sekda trademark.. walaupun mcm2 cobaan dan halangan nya tek nak, saya tetap meneruskan proses detox (konoknya) di hujung minggu ajak.. demi tek nakkk, demi nak kachhh... ko tek kachak sik minum teh detox???

p/s: sahur dengan barang makan yang dikandong urg pengilan ya tek.. meriahhhh

No comments:

Post a Comment