Tuesday, August 9, 2011

update 9 Ramadhan

salam Ramadhon..

1. gi miri duak tiga hari lepas.. majoh dak ketam, udang, sotong.. sebut jak segala seafood.. nasib bait lah di miri tempat saya makan ya sekda ambal dengan tiram, mun sik memang udah diorder juak.. hari ini memasak udang lagik.. yes, saya memang gila seafood.. sikda hal.. majoh jak kau sia, umur ko bok 17 bah.. gik bergetah dan TIGHT...

2. sudah 9 hari umat Islam berpuasa.. saya bok puasa 5 hari.. JANGAN TANYA KENAPA!!

3. SAPS.. gumbira kerana sudah selesai.. mana kelas nok sik siap diisi ya, jgn nyalah saya.. sila berondeng dengan guru kelas cdak ya kenak saya sik ngisik.. kerana apa? kerana nama murid sekda lam ya.. gne saya nak ngisik markah?

4. bonus setengah bulan gaji.. thank u najib NKRA.. I LOVE U!!.. di saat mcm tok jak memang perkataan 'love' kuar.. dan di saat gitok juak, saya mungkin berminat nangga berita tv3.. mun sik kah, di saat siaran berita kuar, saya akan cepat-cepat tekan E! channel..

5. pegi bank kaler kuning.. semata-mata nak nukar ATM card.. mun saya sik nukar, saya sekpat nak ngeluar duit.. jadi akibatnya, mungkin kek yang sudah ditempah tidak dapat dibayar.. jadi, dengan gigih hati pegi lah bank ritok nak nukar ATM card ya tek.. datang sia lebeh kurang pukul 1.. sigek kaunter jak ada bukak k melayan customer.. sampey kol 3 lom madak juak selesai nama saya ditunggah.. customer yang ditunggah bok 4 atau 5 orang gia dalam masa 2 JAM.. udah saya lamak terkontang-kanting, saya pun ngagak rah tempat ngambik nombor dengan muka PUK** terbiut (sik bagus nyumpah bulan posa) nanyak nya " ada berapa orang lagi baru nama saya dipanggil?".. "ada 7 orang lagi..".. "hoiiii matiii saya mau tunggu kalau macam ini... bagi balik saya punya ic".. lekak nya nunggah urg k merik balit ic saya, saya terus verambus.. apa ktk urg ingat saya nak sungkey rah bank ktk urg??? mun ada nyedia buffet sia, kali lah saya mok sungkey rah sia..

p/s: sabar itu separuh daripada IMAN... mantapkan lah iman di bulan ramadhan yang mulia ini





No comments:

Post a Comment