Wednesday, September 15, 2010

Sandiwara Pre&Post-Raya (Part 1)

salam.. JELITA ker idok? sempena agik maseh raya tok saya nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR BATIN.. tulus ikhlas dari hati saya nan suci murni ini (SUCI ker?).. sila la ampun kan mun saya udah ngeluar perkataan berbaur lucah kah, menyumpah seranah kah, 'TER'mengumpat kah, 'TER'guro menyebabkan dirik senyum pahit kah.. sila lah ampun kan yer.. kerana saya tauk mun sik diampun, tambah gik nok tahun tok akan datang, berlipat-lipat kali ganda.. jong2 saya kenak timpak dosa berlepek rah palak saya kelak.. sila halal makan minum utang nok dikit2 ya (dikit2 katanyerrr)... apa kata sempena raya tok kita molah petition mintak halal utang dari PTPTN..


saya tok belom gik molah entri hari raya koh jadi tok la peluang yg amat cerah untuk saya bersusey hal ari raya.. pa kabar raya dirik tek? posa ada turun berat sik.. posa sik posa tetap berat saya gia juak.. raya sekboh lah dipadah agik.. nok air cap badak ya kinek tok udah ada muka saya cap rah botol ya koh, DUTA CAP BADAK.. dak cheese cake, ayam masak lemak cili api, rendang, ketupat, kari, laksa sarawak.. matilerrr nait 10kg.. tapi alhamdulillah la sebab lom madak gik saya tok diagak dak hypertension kah gout kah apa tek mala berpajoh dak daging rendang.. ya nang alhamdulillah lah koh.. cuma 'diSYAKI' untut sahaj.. tapi sinki umah kmk org dgn sinki umah wa saya udah bersumbat segal raya.. apa tek banyak dak lemak2 udah masok sia.. mun sinki yg diperbuat dari aluminium ya boleh tersumbat, apatah gik salur darah kita nak owhh.. sinki muak juak dapat dibukak dapat disedut, mun badan kita nok disedut, sila dirik derma ngan saya 20ribu lok.. alamatnya kereta tergadai rumah tergadai mintak sedekah tepi jeraya, apa guna dirik KURUS dan JELITA tek tapi... terjelepok ajak lah rah sukut2 jeraya sia..


hadoh eh ngerepak nok lain ajak udah 1 paragraph.. baiklah mari kita mulakan dengan babak pertama raya(ala ala labu labi bah dot).. kueng kueng kueng (music background).. saya 4hb ari sabtu ya udah pulang ke kuching.. tapi ari jemat 3hb ya sempat juak molah 2 cuan kuih.. rasa dirik pro rasa, sak jak kueh ya licak, lapis pun terbiut terbiut jak.. sekda hal la, k merami kuih raya mek urg nok semadi ndak jak ya.. gik pun mun mala jak nunjuk kuih ya, ingat mayar k air liur jak ka mun main nunjok nunjok.. udah abis raban udah saving kita oleh nya... sapa yg kaya? hjh salhah lah yg kaya.. nang sekpat, tauk ada melelat ke lain.. ok, perjalanan ke kuching 11 jam, alhamdulillah sik banyak lori balak dan lori minyak hari ya.. mak saya sebelah ya udah sik berenti ratib mun bertemu ngan dak lori2 tok.. sesamppey jak di kuching, aktiviti biasa lah yg dipolah, bersakat ngan kazen mengazen.. kakya berjehen ngan kawan2, sungkey di kenny rogers, of course lah meriah.. posa kah sik posa kah tetap mengumpat dan mengeluar cerits lucah uolll.. nang dasar TEROK kawan2 saya koh (kah saya ajak yg terok).. bila ngeluar cerits luch tek ada kit bertapis tapis, main kakar bisit2, apa tek takut urg meja sebelah njelin.. sak jak point cerita adalah LUCH sebenarnya.. 10% jak pahala posa saya ari ya kali..


kakya ari senen 6hb ya saya gago ngemas umah.. ya rabbi jadi unpaid maid saya koh.. sik dak nya tauk setiap titis peluh saya yg keluar ya bernilai 10 CALORIES (haih, beritong berondeng kau kerja).. nakpa nama adik beradik duak orang ya nang sekda belas ihsan la dgn kakak nya tok (sebenanya sorg sik balit, sorg gik ari selasa 7hb bok balit).. udah la badan saya tok 'GEBU' (maseh in denial dirik tek gemok), berdekik dak tangga nok gantung langsir, nyuci kipas lah.. haih mak, haruslah ktk meli INSURANS 4 juta k anak dara ktk sorang tok.. bapak saya dah gago ngosa nok rah depan rumah, mak saya gago bermasak dan nolong ngemas juak kit2.. tedah koh, nok nama tubuh sik rami, gia lah rupa gaya nya.. so jgn jak dirik heran berjarah umah saya sekda dihiasi bunga di halaman ya.. sekda urg nak ngosa koh.. mun nak celen ngan umah org depan ya warna warni dgn bunga, nang apong taik lah umah kmk urg.. oooo lah tedah buah hati umah kecil tiang seribu ya koh.. unless lah saya mampu nak menggaji gardener.. hahaha mun alang2 dah berisik gardener tek nak, haruslah carik gardener SESEDAP gardener puan gabrielle solis (naep sambel muka sengih rengat)








to be continued soon.... pejam mata dan tersenyum mesra.. astagafirullah al azim

1 comment: