Saturday, September 4, 2010

Ngerecho ndak tentu

Salam..

Kepak nyawa saya ritok kerana driving 10 jam sengah dan tulang tungkin saya (nanyak mak tadik, "mak, apa nama tulang nok rah ujong burit ya?") sakit juak.. lucah seqal jak word nok dipakei.. sila maafkan saya ye, sesungguhnya ari tok nok raya.. kepak yg amat eh, rasa nak tido kinek, tapi tunggu lok, saya harus ngerecho lok.. dah lamak gilak saya merati kejadian gtok..

Saya nok ngerecho sitok bukan tentang apa2 berkaitan dgn raya dan sik juak menyentuh tentang kek nok ditunok saya ya licak.. licak2 pun tapi tetap nyems uols (muj sendir).. ok sila abaikan ya tek.. saya tadik pulang dari bintulu ke kuching, dalam perjalanan ya ada singgah rah cgek tempat dan nemu couple tok turun bas dgn keadaan begini......


REAL MAN CARRYING GF's HANDBAG
(picture taken from google image)


kenak lah urg laki perlu ngembak handbag ya.. ya, saya tauk uols ada alasan tertentu nyuruh bf / tunang / laki dirik mbak handbag, tapi my personal opinion is, sangat tidak sessuwai.. baiklah to ladies out there, sila baca hujah saya (mun sik mok, click x dekat korner atas)..

1. lelaki ngembak handbag gf adalah umpama pondan bersomet berjanggut ngembak girly handbag.. yah gelik sik nyawa uols mun imagine perumpamaan ya tek.. handbag is for women unless it's a men handbag or unless that man is a total transexual.. ya bukan point saya, saya bukan nok ngerecho hal urg laki mbak handbag, tapi saya ngerecho urg laki mbak handbag GF daknya.. boleh beza sik.. saya sekda problem mun laki mbak handbag pun, kadang2 cdak nampak smart dan stylish, tapi handbag ya bukan handbag GF daknya.. uols fhm sik apa di ngerecho saya?

2. lelaki ngembak handbag gf tek konoknya nok nunjok dirik nya romantik dan sangat gentleman... oh bukan bukan, kepada lelaki, anda sangat silap... bagi saya, it disgusts me dan bagi saya laki ya sangat dumb.. haha sorry harsh word.. mintak ampun sekali gik sempena nok raya tok oiiiii... banyak cara nak nunjuk romantik koh.. salah satu nya, mayar bil makan, sik ngerepak mun gf agik ngesep, neman gf ke toilet dan nunggu depan pintu, neman gf window shopping, berjalan hand in hand, nemu kawan2 laki maka dengan macho nya introduce gf ya sbg GF wpun gf nya tek sik rupa ney.. banyak gilak cara, dan bukan dengan cara ngembak handbag gf

3. lelaki ngembak handbag gf adalah kerana gf nya sik sanggup nok megang handbag nya mpun.. mun dah sik sanggup nok megang, then, jangan lah ngembak handbag.. handphone engkah jak lam poket, selit2 jak duit ya dalam baju dalam kah.. mcm cdak omputih g prom bah, suruh la laki megang handphone dgn duit ya, nyimpan lam tuxedo.. yah nak ka kiut rupa nya... sik la laki ya rupa UJUK ngembak handbag dirik

jgn eh kita nyuroh bf / tunang / laki ngembak handbag kita.. ya umpama lah mun kita tek malas nok bertudong, suruh jak cdak bf ya tek makey tudong kita.. nokkah nok mati kedak ya.. mun kita tek sik mok bertudong, transform ajak dalam keta, kakya tudong ya lipat bagus2, simpan lam dashboard... kelak pulang berjalan senang kita nak transform lagik..

2 comments:

  1. mun kita tek sik mok bertudong, transform ajak dalam keta, kakya tudong ya lipat bagus2, simpan lam dashboard... kelak pulang berjalan senang kita nak transform lagik..

    macam ku tauk situasi sapa ya koh...wakakaka

    ReplyDelete
  2. mun di kl selalu nemu org laki mbak handbag gf/tunang/bini mungkin nak ngelak dari kejadian diragut..

    ReplyDelete