Sunday, August 15, 2010

it's Ramadhan day 5

salam Ramadhan..

okay, the internet connection is so slow, so i'm not able to browse through youtube for enthusiastic music and also after hours and hours of surfing facebook, i'm bored to death.. so here is me typing a lame post to kill time..

orang salu madah Happy Sunday, tapi bagi saya minggu tok, hari Ahad yg sangat boring.. kerana apa? kerana dah kering di hujung bulan dan saya sik dapat lah nak pegi miri nak menenangkan fikiran.. nak jalan2 kuar dgn kawan pun, apa yg dapat di diat di bandar yg tenang tok? lagikpun colleague pun kering juak jadi sekda mood nak kuar.. tambahan gik bulan posa, jadi sik dapat lah menjalankan aktiviti jalan-jalan cari makan.. so i'm stuck at home.. ditemani dengan deruan bunyi kipas.. yaaa housemate-housemate (yang pernah diumpat dlm tok) pun sekda di umah.. sorang dah nikah dan move out, sorang gik sik tauk cne tuju berjehen.. tandah nya lah sia, duit nya gik banyak (haihhhh jeles dgn urg berjehen, apa tek dirik nya sik dapat berjehen)..

tadik mukak tv pun cerita ntah hapa hapa yg ada.. saya mayar 84.90 hoccay, tapi apa cita yg saya dapat sgt sik berbaloi.. sidak broadcasting company ya harus disuroh bankrupt.. makan duit urg jak tauk.. ktk urg pernah sik lambat byr astro seminggu.. saya pernah koh, lalu kuar msg "please contact customer service blablabla".. next bill ya jaga jak ktk org, sik bill ya jadi 84.90 agik.. tapi sabila sekda dak "macam macam ada" tok tek, kita lalu mala kecok kecok tv 1, 2, 3.. dapat lah diterima tv3, drama daknya nang best2 (ya ku muji tv3 koh).. tapi tv1 ya sekboh jak didiat kita.. sangat malaysiaaaa sangat koh rancangan nya..

saya sikda point utama nok dicerita dalam tok.. jadi saya akan ngarut2 ajak.. udah saya madah tadik, saya molah post kerana nak membuang masa kerana kebosanan yang amat.. jadi mun dirik sik mok maca ngarut saya sitok, dirik dipersilakan click button x yer..

tok tahun kedua posa di tempat urg.. sangat rindu dgn hj. kiah dan ustaz seman di umah.. jaik ati koh, posa tahun tok nya duak ajak yg ada di umah.. kmk tiga beradik udah berada di perantauan (rasa nok berlagu dendang perantau, p kakya takut jadi neng yaktimah, berjujoran air mata).. saya di bintulu (sik la jaoh ne, tapi 10 jam juak driving ya koh), adik nok no.2 di kl, adik bongsu di mukah.. sedeh ati saya ninggal urg tua di umah.. yerrr mesti nya duak rasa honeymooner jak tinggal duak orang (haihhh nang ketulahan, sempat ngepak).. tapi bak kata mak saya reya, "sendat tekak mak makan, ngenang anak2 mak sekda sitok" (dah berlaek mata, nunggu nak jujuh jak agik tok).. suasana sungkey dgn keluarga sangat berbeza dengan suasana sungkey sorg dirik.. apa jak yg dapat mukak selera makan sorg (katanyerrr).. p bena koh, mun sungkey dgn family, kecoh pioh jak kita.. mcm2 air ada atas meja.. mcm2 kuih, mcm2 lauk.. lekak sungkey kenyang sampey sik dapat angkat lagik (tahap terok bongan).. teraweh dgn mak bpak di rumah ya juak saat2 dirindukan..

saya rasa cukup la post singan tok ajak.. malas nok nype gik.. haih terok karangan saya kali tok koh.. isi fail, mukaddimah fail, penutup fail..

2 comments:

  1. memulanya tek aku ingat ko nak speaking...alu serius la aku maca teknak....

    nang best ko dpt sungkey rame2 ngan family nak owh....

    oit bila dirik nak sungkey sesama ngan we all kat sitok...jgn ndak2...trida dh ada sitok eh....mesti best ^-^

    ReplyDelete
  2. hahaha... hhahahaha.. bukan ku sik da idea nak komen tp ngegeh juak nak komen. dan bukan aku nak netak kau yg tengah rindu dgn family. tapi ur post is "YOUR" post. sus ak nak mad.

    ko kacccc tapi ko nisot. mcm ya bah...

    ReplyDelete