Tuesday, August 31, 2010

Layan great muvieee

Salam everyone.. ritok 21 ramadhan, gne dgn perjalanan teraweh dirik?.. saya tok makin ujong posa kin sakit nok teraweh.. bukannya sakit agik, nang isik teraweh, haha lamvoit cerits nok cover2.. dah dekat gilak nok raya tok mesti ktk urg udah ncium bau cat lah, bau urg ngukus kueh lapis lah, bau sofa baru lah, erk.. saya tok udah beberapa hari makey perfume kek lapis koh.. ne ndak housemate saya nunok kek, bau semerbak serumah2.. haih waima perfume jenama apa dipakey dirik, tetap bau kek lapis ya dapat mengalahkan.. saya tok berbau kek, jong2 ada indah urg terlior nok makan saya..

entri saya kali tok bukan lah tentang raya kah, mahupun ramadhan (2 hari gik mak saya dtg bintulu, yeeyee).. tapi kali tok saya nok cerita hal movie cgek tok.. berbaloi didiat koh.. malam ari dolok saya nangga kat hbo cita 'he's just not that into you'.. berbaloi didiat word dipakey diatas ya tek nak, tapi setengah cerita jak didiat, saya dah berderok.. tek konok nya berbaloi kann.. tapi pagi tadik saya sahur saya nyambung ndiat cita ya lagik.. casting adalah ginnifer goodwin, scarlet johansson, jennifer aniston, ben affleck, justin long.. ok tok review nya..


movie tok bercerita tentang kisah beberapa situasi wanita yang berbeza.. kita tok rempuan diajar byk gilak benda tentang menjadi gadis mahu pun rangdara yang mencarik happy ending (ada gik word gadis ctok, manis gilak word gadis koh).. kita tok salu gilak nengar ayat tok 'satu hari kelak dirik akan nemu laki yg hebat yg akan membahagiakan dirik akhirnya bla bla bla'.. setiap movie yg dirik diat, setiap cerita yg dirik dengar, nyuroh dirik ''nunggu' detik ya untuk dtg juak, nemu kebahagian nok sik disangka sangka ya tek.. tapi kadangkala dirik terlalu pohpioh gilak gago bercarik kebahagian ya tek, dirik sik sedar pun akan petanda2 diberik ranglaki contohnya gne nok tauk laki ya suk ngan dirik kah nisik.. dirik date ngan laki lalu bertukar nombor tepon, apa reti mun laki ya sik tepon dirik, patut sik dirik tepon dgnnya.. dirik dah tauk nya sik tepon, tapi dirik maseh k nyaman ati dirik molah excuse madah nya kuar town lah, segal ya sik pat call dirik, dirik sik dapat nerimak kenyataan yg nya sik suk ngan dirik.. gne nok tauk laki ya akan stay dgn dirik (even dirik berbau rengang kah atau sudah menjadi gendut kah) atau laki yg akan berekot lari dari dirik mintak dijaohkan diri.. gne nok tauk laki ya akan sudi nikah kah dengan dirik walaupun setelah beberapa tahun bgerek (paling sadis, diam sama) ngan dirik.. gne mun nya sik mok nikah, tapi syg gilak2 ngan dirik.. dan ada yg udah nikah ya, nang benar2 kah cdak ya bahgia.. dan mungkin juak, mencarik kebahagiaan ya sebenarnya sik melibatkan ranglaki.. ada juak urg bahagia jadi single sampey ujong hayat.. ataupun bagi dirik kebahagian yg sebenar adalah, wpun lekak beberapa kali di turned down oleh rang laki, telefon pun sik berbalas, patah hati, wlaupun dah nerimak mcm2 halangan dan sakit hati dan perkara2 memalukan melibatkan ranglaki, dirik sik patah semangat, dirik tetap harap dpt nemu kebahagian juak.. adakah ya sebenarnya kebahagiaan iaitu sentiasa sik putus semangat..

sik kira lah dirik suk gilak2 ngan laki ya dan dirik rasa ya adalah feeling yg betul, mun ranglaki ya sik dapat membalas nya seperti dirik suk ngan nya dan sik jujur, feeling dirik ya adalah sia sia ajak koh..

bagi saya best cita tok.. sbb kadang2 nangga cita, kita dapat relate cerita ya dgn hidup kita dikpun.. ending nya pun best.. diat ktk org, rasanya maseh ada main gik kat hbo..

4 comments:

  1. a hard fact to accept, but the idea keep forcing itself into our denying self, that some people we met and build a relationship with, just not that into you. aiyo!

    ReplyDelete
  2. best kan cita tok? hehehehe.. esp bennifer's romance :)

    ReplyDelete
  3. ee: ya ku madah tek e.. cita tok dpt relate dgn hidup kita wpun sik semuanya..

    mel: bena koh mel.. ku pun suka romance bennifer.. ku suka kerana ben nikah dgn jen bukan atas sbb setiap relationship ya must end up with marriage.. he's marrying jen cos he loves her so much and cant stand losing her again

    ReplyDelete